چرا باید از لباس کار ایمنی استفاده کنیم ؟
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

چرا باید از لباس کار ایمنی استفاده کنیم ؟

لباس کار ایمنی، یکی از لوازم حفاظتی در محیط کار است که ضامن سلامت و مراقبت کارکنان به شمار می آید. یکی از فواید استفاده از این لباس، حفظ جان شخص و کاهش آسیب دیدگی ها از خطرات احتمالی پیرامون محیط کار فرد است. در ادامه به دلایل استفاده از لباس کار بیشتر می پردازیم.

رعایت نکات ایمنی

لباس کار ایمنی می تواند یک زندگی را نجات دهد. حتی کوچک ترین اقدامات احتیاطی می تواند از صدمات و حتی تلفات جانی جلوگیری کند. بسیاری از کارگران نمی توانند مانند گذشته در سوختگی های ناشی از حوادث کار به زندگی خود ادامه دهند. سوختگی ها که بر اساس انواع متفاوت هستند، می توانند به صورت سوختگی درجه یک، دو یا سه متفاوت باشند. اگر می خواهید از چنین حوادثی جلوگیری کنید باید لباس کار ایمنی متعلق به محل کارتان را بپوشید و نکات ایمنی را در نظر بگیرید یکی از این نکات ایمنی دانستن فاکتور های مهم برای انتخاب لوازم ایمنی می باشد.

پیشگیری از عوامل مخاطره آمیز محیط کار

آیا محیط کاری شما خطرناک است؟ بنابراین حتما باید لباس کار ایمنی مناسب انتخاب کنید. هر گونه تماس یا پاشش ممکن است باعث آسیب دائمی به پوست شما شود. این امر می تواند منجر به خطای برگشت ناپذیر و حتی مرگ کارگر گردد. اگر عوامل مخاطره آمیزی در محیط کار شما وجود دارد، لباس های کارگری غیر قابل اشتعال باید اولین انتخاب شما باشد. به این ترتیب اقدامات ایمنی خود را انجام داده اید و نسبت به حوادث احتمالی ایمن شده اید.

کاهش خطرات و صدمات ناشی از کار

لباس کار ایمنی خطرات را از بین نمی برد، اما برای کاهش تصادفات و صدمات با قرار دادن یک مانع بین خطر و کارگر طراحی شده است. هر صنعت و هر محیط کاری خطراتی را برای کارگران به همراه خواهد داشت. نپوشیدن لباس کار می تواند منجر به تصادفات بزرگ یا از دست دادن جان شود.

اهمیت لباس کار ایمنی

لباس کار ایمنی، لباسی است که برای افزایش سلامت و رفاه کاربر طراحی شده است. اول، باید به درستی جا بیفتد تا از بدن محافظت کند، همانطور که در ایمنی شغلی مشخص شده است. سپس لباس یا تجهیزات بر اساس توانایی آن در محافظت در برابر انواع خطرات موجود، اعم از شیمیایی، الکتریکی، بیولوژیکی، حرارتی/آتش سوزی یا فیزیکی انتخاب می شود. در نهایت، فروش لباس کار ایمنی باید به اندازه کافی قوی باشد که به یکی از 3 روش زیر عمل کند ؛

  • به عنوان یک مانع کامل در برابر نفوذ مواد مضر عمل می کند ؛
  • در صورت بروز نشتی، به طور جدی میزان صدمات را به حداقل می رساند ؛
  • به اندازه کافی از کارگران محافظت می کند تا بتوانند از منطقه یا خطر فرار کنند.

لباس کار ایمنی می تواند هر یک از این وظایف را زمانی که خطرات کارگر و محل کار شناسایی شود انجام دهد. با این حال، تنها لازم است لباس کار یا تجهیزات مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور باید کلاه ایمنی مناسب، جکفش کار پنجه فولادی، جلیقه ایمنی، روپوش، دستکش محافظ، گوش گیر، ماسک تنفسی و ... انتخاب شود. وسایل حفاظت فردی مناسب باعث کاهش تصادفات و صدمات کارکنان می شود. اینها شامل خطرات محیطی، فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، الکتریکی، آتش سوزی یا بیولوژیکی در محل کار است.

کارگران در حین کار چگونه آسیب می بینند؟

  • هر 7 ثانیه یک کارگر در محل کار مجروح می شود. این بیش از 12500 جراحت در روز است!
  • بیش از یک میلیون روز تولید به دلیل صدمات ناشی از کار در سال 2017 از دست رفت ؛
  • 26 درصد از جراحات ناشی از تصادف یا مسافرت تجهیزات بوده است ؛
  • 8 درصد از کل صدمات ناشی از لغزش، تصادف یا سقوط است. صنایع خدماتی، تولیدی و ساختمانی جزو 5 شغل پرحادثه هستند.

ایمنی در برابر خطرات محیط کار

هنگامی که کارگران با خطرات محیط کار مواجه هستند لباس کار ایمنی می تواند از آسیب به آنها جلوگیری کند. اینها شامل تماس احتمالی با محلول های شیمیایی، خطرات بیولوژیکی در حین عملیات تمیز کردن، خطرات فیزیکی ناشی از قطعات متحرک تجهیزات و خطرات آتش سوزی برای کارگرانی است که در اطراف مواد قابل اشتعال کار می کنند. فروش تجهیزات ایمنی فقط با بهترین قیمت و کیفیت با گره کوهر امکان پذیر می باشد.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.